Kort og GPS log

fredag den 27. juli 2007

Storbyferie



Vi ligger nu i en lystbådehavn kaldet "Lilla Bommen". 5 minutters gang herfra starter Göteborgs shopping-strøg, og der er sporgvognsforbindelser til alt andet. I går gik vi en lang tur i byen, og fandt en café med noget virkeligt god mad. Desværre kan vi ikke huske navnet på den.
I dag har vi været i "Universeum", som er et stort moderne akvarium kombineret med indendørs regnskov, eksperimentarium, biograf og meget mere. Det var virkeligt spændende, men der var også mange mennesker, og det var lidt svært at komme til at se nogle gange. Det resulterede da også i at måtte have Frida på skuldrene mens jeg havde kameratasken over den ene skulder, mit spejlrefleks kamera over den anden, samt en regnjakke og en flece jeg skulle holde styr på, og samtidigt undgå at tabe Frida ned til hajerne.

I stedet tabte jeg mit kamera ned på betongulvet. Heldigvis var der kun to ting der gik i stykker: Selve kameraet, og den vidvinkel-linse der sad på. Hukommelseskortet og billederne derpå overlevede. "/&%(%¤&#"¤%"!!

Meteorologerne har lovet hård vind (10-14m/s) fra vest de kommende 3 dage, så det betyder at vi bliver her i byen i lidt endnu. Heldigvis er her masser af underholdningstilbud, så vi ser frem til nogle afslappede dage med storbyferie, inden turen går sydpå igen.

Ingen kommentarer: